Po co kaszeruje sie opakowania produktowe

Każdy produkt na rynku, niezależnie czy mówimy o handlu detalicznym, czy hurtowym, powinien nie tylko spełniać oczekiwania potencjalnego nabywcy względem składu i działania, ale także zachęcać do zakupu, choćby zwracając uwagę estetycznym opakowaniem. Zdecydowana większość konsumentów to wzrokowcy, dlatego ostateczny wybór często pada na produkt, który przyciąga uwagę kartonikiem produktowym. Jedną z metod wykorzystywanych przy produkcji opakowań jest kaszerowanie. Na czym ono polega? Czym charakteryzują się opakowania kaszerowane?

Co to jest kaszerowanie?

Kaszerowanie to metoda stosowana przy produkcji opakowań, która polega na oklejeniu innej powierzchni cienką, zadrukowaną bądź czystą, warstwą papieru. Proces kaszerowania wykorzystuje się np. przy druku offsetowym, dlatego najczęściej spotykane opakowania kaszerowane to takie, które wyprodukowano z materiału trudnego do pokrycia drukiem w tradycyjny sposób. Mowa tutaj o grubszych kartonach, tekturze falistej, a nawet tworzywach sztucznych. Bardzo często kaszeruje się również okładki i strony książek dla dzieci. Kaszerowanie stwarza dużo możliwości, jeśli chodzi o efekty wizualne. Można połączyć je np. z lakierowaniem, embossingiem, laminowaniem czy złoceniem.

Kaszerować czy nie?

Zanim dany produkt trafi na półkę sklepową, przebędzie długą drogę. Dlatego tak ważny jest odpowiedni projekt opakowania, zastosowanie odpowiednich materiałów i technik do jego produkcji. Pudełka kaszerowane pokryte zostają dodatkową, cienką warstwą okleiny z papieru, która nie tylko zwiększa ich walory estetyczne, ale dodatkowo chroni je przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, choćby nadmierną wilgocią. Proces ten ma również wpływ na wytrzymałość materiału – opakowania kaszerowane są bardziej trwałe i solidne.

W drukarni opakowań Four Colors przy kaszerowaniu wykorzystujemy urządzenia automatyczne do formatu B0+.