Lakierowanie – zalety uszlachetniania druku lakierem

Lakierowanie druku to jedna z metod jego uszlachetniania. Z roku na rok staje się coraz popularniejsza, a to dzięki niewątpliwym jej zaletom. Dlaczego warto rozważyć taką możliwość?

Zalety lakierowania druku

Lakierowanie druku to przede wszystkim zapewnienie mu trwałości. Lakier UV sprawia, że kolory stają się bardziej intensywne i są odporniejsze na blaknięcie. Dzięki temu produkt wyróżnia się wizualnie. Lakierem można pokryć całą zadrukowaną powierzchnię lub tylko jej część, podkreślając tym samym najistotniejsze informacje na wydruku lub kluczowe elementy projektu, na przykład logo firmy. Dzięki lakierowaniu wydruk staje się po prostu bardziej efektowny, dzięki czemu od razu przykuwa wzrok.

Coraz popularniejsze staje się lakierowanie hybrydowe z wykorzystaniem lakieru dripoff. Jego zastosowanie pozwala nam uzyskać ciekawy efekt, określany jako „skórka pomarańczy”.

Co to jest lakierowanie hybrydowe i na czym polega?

Jak wskazuje sama nazwa, lakierowanie hybrydowe to połączenie dwóch różnych technologii pokrywania wydruku lakierem. Stosuje się tutaj lakier dyspersyjny (lub offsetowy, zależnie od przeznaczenia drukowanego materiału) oraz lakier UV.

Lakier dripoff stosujemy, gdy chcemy osiągnąć dwoisty efekt nadruku – miejscami matowy a miejscami błyszczący. Efekt błyszczący nadaje lakierowanie UV, podczas gdy efekt matowy – posiadający odpowiednie właściwości lakier offsetowy. Połączenie ich obu w różnych proporcjach powoduje zmianę nasilenia efektu pomiędzy matem a błyskiem, dzięki temu możemy osiągnąć jego różne stopnie, a tym samym odmienne efekty wizualne. Przypomina to swoim wyglądem powierzchnię owoców cytrusowych. Właśnie ze względu na to skojarzenie lakier hybrydowy nosi potoczną nazwę „lakier skórka pomarańczy”.

Do czego stosuje się lakier hybrydowy?

Zastosowanie lakieru dripoff jest wszechstronne. Uszlachetnia on szereg wydruków od plakatów, wizytówek czy ulotek po kalendarze ścienne, opakowania i okładki książek. Dzięki tej metodzie produkt staje się atrakcyjniejszy wizualnie.

Jeśli chcesz dotrzeć ze swoimi materiałami reklamowymi do potencjalnych klientów, przyszłych partnerów biznesowych lub pracowników, musisz zrobić coś, co pozwoli Ci się wyróżnić. Jeśli inwestujesz w druki reklamowe, zadbaj o ich jakość oraz atrakcyjną formę. Doskonałą metodą, by to osiągnąć, jest uszlachetnianie katalogów, folderów czy ulotek firmowych przy użyciu lakieru hybrydowego. Materiały drukowane z udziałem tej techniki wyglądają bardzo profesjonalnie, co od razu wzbudzi zaufanie do Twojej marki.