Opakowanie ze swoją szatą graficzną i odpowiednio dobraną kolorystyką jest nie mniej istotnym elementem oferty sprzedażowej niż sam produkt. To ono przyciąga uwagę ewentualnego nabywcy i zachęca do zakupu. Liczba powodów, dla których warto inwestować w profesjonalne opakowania promocyjne, jest jednak dużo dłuższa.
Oddziaływanie opakowania na potencjalnego klienta
Opakowanie jest pierwszym elementem, z którym styka się klient zainteresowany danym produktem. Jako że w gospodarce wolnorynkowej ten sam towar jest wytwarzany przez wielu producentów, to właśnie opakowanie ma przekonać nabywcę, aby sięgnął po ten, a nie inny wyrób. Stąd znaczenie opakowania – musi przyciągnąć wzrok kupującego, wywołać w nim pozytywne skojarzenia, wzbudzić zainteresowanie produktem znajdującym się w środku, uwypuklić jego zalety i zachęcić do kupna. Ogromną rolę odgrywa w tym procesie grafika oraz kolorystyka. Projekt druku opakowań powinien uwzględnić wszystkie powyższe aspekty.
Podobnie grafika umieszczana na opakowaniu musi być bardzo przemyślana. Powinna ona wyobrażać produkt, podkreślając wszystkie jego walory i wywoływać pozytywne skojarzenia u kupującego. Nowoczesne projekty opracowywane przez designerów i realizowane przez drukarnie opakowań pozwalają tak wyprofilować elementy wizualne na opakowaniu, żeby dostarczały konsumentowi nie tylko bodźców bezpośrednich, ale także podprogowych, zachęcając podświadomie do nabycia towaru.
Opakowanie – wizytówka producenta i źródło ważnych informacji dla kupującego
Należy również pamiętać, iż opakowanie jest wizytówką produktu i producenta, stąd nie wystarczy tylko, aby było zachęcające graficznie i kolorystycznie. Liczy się również jakość materiału, z którego jest wykonane, kształt, który powinien być kompatybilny z rodzajem i przeznaczeniem towaru oraz jego trwałość. Obudowa artykułu ma przecież nie tylko chronić zawartość przed mechanicznymi uszkodzeniami w czasie transportu lub ekspozycji w sklepie, ale ma też satysfakcjonować klienta swoją wytrzymałością i poręcznością w czasie użytkowania zakupionego produktu. Jakość opakowania jest natomiast najlepszą wizytówką producenta i budzi zaufanie do proponowanego artykułu. Projektując opakowanie, zwróć uwagę na jego funkcję informacyjną. Powinny się na nim znaleźć informacje o nazwie produktu, danych jego wytwórcy, dacie ważności artykułu, właściwym sposobie jego użytkowania oraz ewentualne ostrzeżenia. Dane te powinny być zapisane wyraźnym fontem przy użyciu kontrastowych kolorów.
Zaufaj profesjonalistom
Profesjonalny druk opakowań jest najlepszą gwarancją wyeksponowania zalet produktu i uzyskania bardzo dobrych wyników sprzedaży. W Four Colors pomożemy Ci stworzyć:
- opakowania prezentowe,
- opakowania na kosmetyki,
- opakowania na leki,
- opakowania na zabawki,
- opakowania na alkohol,
- opakowania premium,
- i inne opakowania na zamówienie,
a wszystko to z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii druku cyfrowego i offsetowego UV.