Jednym z najpopularniejszych rodzajów reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa. Stosuje się ją w rozmaitych branżach i to już od wielu lat, a mimo to jednym z najczęściej pojawiających się pytań jest kwestia jej skuteczności. Jak taka reklama wygląda w praktyce i na co możemy liczyć, inwestując nasze środki w tę formę promocji, a przede wszystkim – na co powinniśmy zwrócić uwagę, by zagwarantować jej efektywność?
Jak najczęściej tworzy się reklamę wielkoformatową?
Reklama zewnętrzna z samej zasady powinna przyciągać uwagę samym rozmiarem i przyciągać treścią. Jedną z najczęstszych technik służących do wykonania takiej reklamy jest druk offsetowy UV umożliwiający sprawne zagospodarowanie materiałów sztucznych, które doskonale będą sprawdzać się nawet w niezbyt przyjaznych warunkach zewnętrznych. Dzięki swej wytrzymałości odpowiednio długo zachowają wysokie walory estetyczne, przyciągając wzrok potencjalnych klientów. Taki druk na tworzywach sztucznych jest zarazem opcją najbardziej ekonomiczną oraz uniwersalną. Druk offsetowy UV umożliwia uzyskanie materiałów w szerokiej gamie kolorów, co pozwala tworzyć atrakcyjne wizualnie komunikaty reklamowe.
Co decyduje o sukcesie kampanii reklamowej?
Jednym z kluczowych czynników jest niewątpliwie lokalizacja reklamy wielkoformatowej. Umieszczanie jej w centrach miast daje zdecydowanie najlepsze efekty, ale nie zawsze musi być zgodne z postanowieniami dotyczącymi zagospodarowania przestrzennego. Na instalację reklamy, do której wykonania posłużył druk offsetowy UV w interesującym nas miejscu często potrzeba odpowiedniego zezwolenia – chyba że mówimy o tablicach reklamowych do wynajęcia. Umieszczenie reklamy wielkoformatowej w miejscu mało widocznym skutkować będzie mniejszą skutecznością, co w bezpośredni sposób przełoży się na konwersję. Alternatywą jest umieszczanie reklam na poboczach tras codziennego ruchu i w pobliżu skrzyżowań. W ten sposób stojący w korku lub czekający na zielone światło kierowcy będą mieli największą szansę zapoznać się z naszą reklamą i zapamiętać nasz przekaz. Drugim czynnikiem, który decyduje o skuteczności takiej formy promocji, jest właśnie komunikat reklamowy i oprawa graficzna przygotowana pod druk na tworzywach sztucznych. Jeżeli całość jest zbyt skomplikowana lub za bardzo krzykliwa, może skutecznie zniechęcać potencjalnych klientów. Najlepiej zbudować przekaz przy użyciu prostych, chwytliwych i łatwo zapadających w pamięci haseł i grafik.